Iratkezelési szabályzat

Iratkezelési szabályzat készítése

Cégünk vállalja egy intézmény iratkezelési szabályzatának és irattári tervének elkészítését.

Az iratkezelési szabályzat teljes körűen szabályozza az intézmény iratkezelési és az iratmegőrzési rendjét, mind a hagyományos papír alapú iratokra, mind pedig az elektronikus dokumentumokra vonatkozóan.

A munkát szakértőinknek az iratkezelés témakörében szerzett széleskörű tapasztalataira alapozva, az ide vonatkozó törvényekben és rendeletekben meghatározott előírások figyelembe vételével készítjük el, különös figyelmet fordítva a napjainkban előtérbe került információ és adatvédelmi szempontokra.

Társaságunk vállalja ügyfelei iratkezelésének teljes folyamatát átfogó, az irattári tervet is magába foglaló szabályzat elkészítését.

Cégünk vállalja megrendelői részére az iratkezelésük teljes folyamatát átfogó iratkezelési szabályzat és a kapcsolódó irattári terv aktuális jogszabályoknak megfelelő elkészítését, illetve igény szerinti aktualizálását.

Iratkezelési szabályzat célja

Az iratkezelési szabályzat nem hiányozhat egyetlen olyan intézmény működést elősegítő előírásai közül sem, ahol közfeladatok ellátására irányuló munka folyik. Javasoljuk azonban egyéb vállalkozások, szervezetek számára is a szabályzat elkészíttetését, hiszen nagy mértékben hozzájárul az átlátható dokumentumkezeléshez.

Az iratkezelési szabályzat több részből épül fel, ide tartozik többek között az iratok nyilvántartására, az iratok kezelésére, megsemmisítésére vonatkozó előírások, iratkezelők feladatai, irattári terv vagy az iratok selejtezésének szabályai.

Az iratkezelési szabályzat elkészítése nagy szakértelmet kíván, ami a hatályos jogszabályok, előírások és az egyéni jellemzők összefésülésével történik. Az első lépések egyike az adott szervezet dokumentumkezelésre vonatkozó jogszabályok kigyűjtése, majd az aktuális iratkezelési gyakorlat átvilágítása következik. Ezután jöhet a szabályok és a meglévő gyakorlat összevetése. Az irattári szabályzat megírásánál lehetőség van pozitív irányba változtatni a kialakult gyakorlaton és hatékonyabbá tenni az iratkezelést.

Adatvédelem, átláthatóság, könnyű kezelés: ezeket Ön is elérheti, a mi segítségünkkel. Forduljon hozzánk és vegye igénybe szakmai szolgáltatásainkat iratkezeléssel kapcsolatban!

Az iratkezelési szabályzat minden egyes lépést előír az iratok megfelelő kezelésével kapcsolatban. Elősegíti az átlátható irattárolást, betartásával megkímélhetjük magunkat a hosszadalmas keresgélésektől.

A szabályzat első felében megtalálhatók a cég iratkezelésére vonatkozó általános előírásai. Szerepel benne a nyilvántartásba vétel módja, és ehhez kapcsolódóan az iktatószám képzésének módja. Az iratkezelési szabályzat tartalmazza az iratok átvételére vonatkozó eljárást, érkeztetést, csoportosításukat, majd az iktatás módját, kitér a bontható és nem bontható iratok kezelésére is. Az iratkezelési szabályzatban megtalálható az elektronikus úton érkező küldemények kezelése, illetve a kimenő iratok elkészítésének módja, iktatása, illetve továbbítása is. Ezen kívül szabályozza az irattárolást, illetve a tárolt iratok kezelését is.

Ha szükség van további információra vagy hogyan kell egy iratkezelési folyamatot felépíteni akkor kattints ide és vedd fel a kapcsolatot velünk az oldalakon található linkek egyikén, és mi rövidesen keresni fogunk!

Segíthetünk?

Kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot a megfelelő oldalunkon és munkatársaink rövidesen visszakeresik Önt!

A DRM Hungary évek óta partnerünk és mind felkészültség szempontjából, mind pedig rendelkezésre állásban a legjobb szolgáltatást kapjuk.

Szilágyi Zoltán
Műszaki igazgató, Eszközbeszerzés Kft.

Amennyiben további kérdése lenne, keressen minket elérhetőségeinken!